No léto se sice nepovedlo tak úplně podle představ pilota bezmotorového kluzáku, ale na konec vždycky se dá utéct. Kamkoli ale hlavně směrem na jih! :) a když má člověk málo času, tak nakonec skončí u nejbližších jižních sousedů...
Je pravda, že organizace nebyla tak úplně zadarmo. Do posledních chvil nebylo jasné kam pojedeme, a ani kdo přesně pojede. Jediný pevný bod situace bylo to, že prostě jedeme a basta :)
Ještě den před odjezdem bylo několik variant, které se nám po delší diskusi podařilo zredukovat na dvě - Bassano a Greifenburg. Bassano je známým letovým terénem a bývá na něm dobré polétání i na konci léta, ale je to příšerně daleko. Greifenburg je typicky alpský terén, který údajně v druhé polovině roku už není tak dobrý, ale zase je blíže. Podstatně blíže než Bassano. Takže jsme nakonec v pátek ráno v den odjezdu rozhodli, že pojedeme do Greifenburgu a jedině, kdyby to pocestě vypadalo s počasím špatně, že to protáhneme dále.
Po „menších“ technických komplikacích severomoravské půlky zájezdu, způsobené částečně i mnou (kdybych neuprosil Roberta, aby mi vyzvedl náhradní trapézu u Berti ve ValMezu, tak by se asi komplikace nekonaly) jsme se šťastně setkali téměř na minutu přesně na 15 km dálnice A2 za Vídní. Bylo něco málo po osmé hodině, i v pátek už tou dobou byla Vídeň normálně průjezdná a dálnice byla snesitelná. A před námi ještě zhruba pět hodin cesty přes Graz, Klagenfurt do Villachu a odtud na Spittal a pak do Greifenburgu, které by řadový vojín při hlášení shrnul do lakonického „po dobou Vaší nepřítomnosti se nic zvláštního nestalo“.
Do cíle jsme dorazili zhruba o půl druhé ráno a po menším šněrování setmělým údolím, ve kterém se válela místy hustá mlha jsme se zašili v opuštěném lesíku... Tedy podle našeho názoru zašili a podle našeho názoru v opuštěném lesíku, protože když jsme se ráno probudili, zjistili jsme, že ležíme zhruba 10m od poměrně rušné silničky v lese, který je tak řídký, že by neskryl možná ani odhozenou krabičku sirek... natož dvě auta s rogaly na střeše a pět spacáků na zemi :) Ale vypadá to, že místní už taková překvapení nevyvedou z míry, takže jsme se v klidu sbalili a poté co nás Vojta podělil svou vlastní snídaní odjeli vstříc zážitkům.
A tak se nám dostalo milé péče skorokrajanky, která nám poradila, co a jak a k tomu přidala pár svých vlastních zážitků, takže jsme se mohli například přestat trápit tím, jak se budeme trefovat na malou přistávačku u kempu navíc obehnanou dráty vysokého napětí, protože v údolí lze přistát prakticky kdekoli. Tedy samozřejmě když si k přistání vybereme pastvinu anebo louku a ne pole! Ačkoli bionaftová mánie zachvátila i taková odlehlá místa a tak prakticky jedinou plodinou v údolí Greifenburgu byla letos kukuřice, do které jak známo přistávat není nejlepší nápad.
V něděli jsme již neudělali sobotní chyby, navíc počasí bylo ještě lepší, čistá obloha a mraky jenom nad vrcholy. Startovali jsme mezi místníma a zachycení bylo jednodušší, i když ani tento den to nebylo úplně zadarmo. Po zkušenostech nás všech jsme se shodli, že nad hranicí lesa se létá dobře a stoupání jsou tam kde mají být a jsou silná a kompaktní. Ale jakmile pilot zaboří nos svého kluzáku pod hranici lesa a dostane se nad svahy pokryté stromy a malými pastvinami, nastanou problémy, které můžou skončit až přistáním... Je prostě důležité si hlídat výšku a zbytečně neriskovat při přeskocích a komu se to daří, pro toho je odměnou fantastické létání! Dostupy byly v neděli zhruba 2 700m (osobně mám na briketě ještě o trochu více, ale základny byly tak mezi 2 600 a 2 700) lehounký severní vítr, absolutně čisté horní patro oblačnosti, šmolkově modré nebe, krásná dohlednost, a létání létání létání!!!
Prostě jeden nádherný víkend babího léta, kdy se taky létá!
Žádné komentáře:
Okomentovat