úterý, května 22, 2007

Report - víkend 19. - 20. května na Černé hoře

Sobota 19. května - start Černá hora
Dostupy 1 600m / max. výška 1 696m, pak silná inverze... bezoblačná termika... 1,5h blatouch... nikdo neulítl nic.. Já jsem přistál v terénu při návratu zpět z Žalého, asi 3 km přes kopec od přistávačky.

Sobota 20. května - start Černá hora
dostupy 2 000 - 2 100 m / max. 2 177m (v mraku) vítr JJV cca 15 - 20 km/h. Jedna skupina otočila 1. OB (Černá studnice) 100 km FAI a pak se vydala po druhém rameně mírně proti větru... Skončili mezi Kozákovem a Jičínem (tedy pokud jsem poslouchal dobře ve vysílačce - byl tam hrozný zmatek... někdo celou dobu vysílal..). Druhá skupina z 1. OB letěla na Ještěd a přistála pod Rašovkou... Já jsem letěl Černá hora - Černá studnice - Ještěd... FlyChart ukazuje zhruba 55 km.
Sedl jsem po třech hodinách a několika neúspěšných pokusech prosadit se proti větru a alespoň kousek se vrátit zpět, na letišti v Českém dubu... Dále jsem letět nemohl, ačkoli to rozhodně šlo, protože jsem neměl zajištěný svoz a hrozilo, že tam zůstanu. Bylo 16:30 a v té době byly celé centrální krkonoše jeden dlouhý aktivní kumul... a termika vrcholila...
Můj názor je, že jsme měli letět o hodinu až dvě později... a možná 80 - 100 km FAI opačným směrem... před Černou jsem z Černé studnice viděl dvě řady sahající poměrně daleko do rovin, které by možná umožnily otočit 2. OB (Trosky), od něj se vydat s větrem v zádech na 1. OB (Černá studnice) a pak se zaťatýma zubama na přední hraně toho hřebenového kumulu zpět na Černou horu...

tolik hlášení, detaily "u táborových ohňů"

Žádné komentáře: